00.00

Längst in på den smala gatan, bredvid små, mysiga caffer, bakom små trånga hus, gatan då de svarta katterna strök sina krokiga ryggar mot väggen, där en blå gammal cykel stod lutat mot porten, då en äldre man spatserade förbi med en liten mörk käpp och kollade in i de små skyltfönstren, låg affären. Längst in bland all mörker, bland de trånga husen låg den mystiska butiken. Den mystiska butiken.
Jag gick in, stod och strök fingret fram och tillbaka över alla teckningar, bilder, tecken, mönster och pärlor. Det kändes skönt, man kunde dofta naturen omkring sig. Man kunde känna den hemliga, mystiska anden som ett tryck på huden. Jag hittade tecknet som jag efter en lång tid letat efter. Runt ett svart, långt, skinn band hänger det runt halsen på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0