mitt år 2008

År 2008 i hundra meningsfulla ord.



Januari:
Min förre detta klass 9c åkte på en 6 dagars lång skidresa till Åre. Mycket snö, mycket skidor, många cigarrer, mycket alkohol, mycket flumm, många portioner gulasch soppa!
Efter det fick klassen en mycket bättre sammanhållning, och började oroa sig inför gymnasievalen...Öppet hus om jag inte minns fel i nacka gymnasium?

Jag började bli en helt annan människa. Och till min stora förvåning, började människor acceptera och tilllåta mig för den jag är!

Februari:
Go månad, jag satt barnvakt åt min extremt underbara kusin Elsa som är exakt som jag när jag var barn. Hon kommer säkert bli foto modell när hon blir äldre!
Jag umgicks mycket med vänner, och var extremt nervös för gymnasiet.

Mars:
Många extremt coola fester, blandannat hos Sofia. Med massor av coola människor, och massor med coola drycker. ""Hosten" spydde, Sofia spydde, Elvira spydde och hunden spydde." Förklarar väl allt...eller?
Mycket plugg, ingen bra koncentrationsförmåga men jag lyckades bli bättre i några ämnen iaf!


April:
Var mycket med vänner, Sofia Linds 80 tals middag var mysig:) Umgicks mycket med Viktor och Verena och tillsammans hängde vi i gamla stan. Fråga mig inte varför, men vi hade alltid lust för det:S
Jag träffade min stora förebild Sioma Zubicky<3
Nea, Elvira, Jag, Antonia och Sofia köade tillsammans med några till Håkan Hellström. Därefter gick vi till caffe 60 och satt där o rökte tills det stängde. Det var fint <3
Vänster till höger: Jag, Ingmar, Emma, Sioma, Julia.
Maj:
Jag och Verena spenderade valborg i gröna lund och dansade olika dansar. Jag klädde ut mig som henne och tyckte att det var extremt roligt!
Jag och Elvira klädde ut oss till extrema hippisar och flummade runt någonstans utanför Stockholm med Maximilian. Vi skulle till Ikea i Barkeby men vi landade nånstans annanstans...
Jag och Nea rökte vattenpipa i humlegården, och allt var fint grönt! Vi såg tre manliga kön den dagen, för alla stog o kissade vid trädet i närheten från oss. Det var en upplevelse!

Juni:
Möhö skolavsluning. Fare Well 9c! :´(
Fick mina betyg vilket förvånansvärt kom upp till 285 poäng! jag kom in på mitt första handsval Nacka Gymnasium.
Jag åkte snart där efter till Åhus och spenderade mina sommar veckor med Vanessa.


Juli:
Min 16 födelsedag. Jag och Vanessa gick på festival o lärde känna bandet Kid Down. Vi följde med upp till deras hotelrum o drack öl tillsammans med Alexia o Bea. Senare tröttnade vi o gick tillbaka till konsären då vi lärde känna ytteliggare 3 glada små pojkar o hade det trevligt med de tills gryningen kom och tog farväl av dagen.
Jag försvann till Tyskland för att hälsa på Opi med kusinen Antonia. Vi tre satt i en restaurang och pratade om mormor (<3) med ett stort glas öl i handen.
Mor, Mimmi och Opi 1971
Augusti:
Typ den nervösaste månaden i mitt liv. Varje dag påminndes tanken om att jag den 18 augusti skulle börja ett nytt liv, en ny framtid. Jag började i nacka gymnasium och lärde känna otroligt underbara människor som har blivit en stor del av mitt liv. Än idag känns det inte riktigt att jag går i en ny klass istället för 9c...:S

September:
Många fester, många nya vänner, mycket mode, funderingar om min mormor<3 och många bilder. Sist men inte minst, många förvåningar utan förväntningar!
Jag höll på att mista en viktig vän till mig.

Oktober:
Kanske den flummigaste månaden år 2008?
Mycket Mycket Tee!
En underbar middag hos Maria, god mat, god dricka, goda vänner!
Jag och hedman for iväg till Gotland med mina päron. Vi gjorde knäppa saker jag inte ens vågar nämna. Men mycket skratt, mycket flumm, många utskällningar, många pinsamheter, mina föräldrar började misstro mig mer och mer...:/

November:
Pyamas party hos minna, kanske kvällen då jag har skämt ut mig mest. Efter en stunds fram och tillbaka gående från köket och vardagsrummet hade jag lämnat hjärnan någon annanstans och trodde att jag var en pingvin och att jag kunde flyga. Jag slängde kapsyler på Ebba som låg i nått hörn och hade däckat, medan jag trodde jag slogs med Harry Potter med min silver stav. Jag har aldrig skämts lika mycket som då morgonen efter.
Observera att jag sitter på någon okänd :S
December:
Skolavslutning, jag var en duktig flicka och hade inte gjort något busigt efter förödmjukelsen månaden innan. PH hade vegitariansk middag och det var fint!
Jag var stressad i skolan och orkade inte med någonting. Jag började sakna människor mer och mer, utan anledning. Jag blev väldigt poetiskt av mig, och började kalla mig själv en konstnär.
Mycket Mycket Tee!
Jag åkte till Tyskland för att spendera julafton där med min familj, jag hade det fint och vi alla gick till kyrkan. Att sitta bredvid min kusin Antonia gav mig mycket glädje. Jag åkte till Verena till Bremen och vi flummade otroligt mycket. Stackars Florian som fick höra mig sjunga och trodde att jag hade nån allvarlig störning när jag började stirra på honom ovanligt mycket när jag åt min soppa, för att skrämma honom. Han undrade hur jag blev när jag var påverkad, jag svarade liknande bara mer fnittrig.
Jag firade nyår med Verena och hennes familj, dagen efter gick vi till någon bar någonstans och beställde världens godaste körsbärs drink och såklart (vad gör man annars när man inte är i tyskland?) man beställer en stor Jäger Meister. En stor mugg öl såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0