EnsamHemma

Min bror hade fest igår hemma hos oss, och jag pratade med Heddas gud. Varje gång mina ögon mötte hans tänkte jag om bara Hedman hade varit här. Lång, smal, indie och på toppen av hans huvud oändligt många lockar.
Nu sjutton asså, nu skall jag bli bra på att redigera!


Det intressanta med livet är att jag tror att alla vill hitta på något, göra något som är speciellt. Som ingen annan har gjort. Och just den tanken har bankat sig in i min lilla hjärna totalt! Att göra något ingen annan har gjort. Filosofer säger att det är omöjligt. "Alla tankar du tänker, tänker minst en annan människa på denna jord också". 
Att bli en sådan stor konstnär som Andy Warhol, en sådan stor fotograf som Caponigro eller en sådan stor poet och konstnär som Bob Dylan, det krävs skicklighet. Och jag vill tro att alla människor på denna jord ska ha en möjlighet att bli lika stor som de stora.
Frej och jag diskuterade mycket om människors fördommar och människornas fruktan inför verklighet. Han nämnde några simpla ord, om att det han tycker är musik, det är när någon har tagit sig tid att skriva eller kompunera det. Någon som har hört igenom varenda klang i melodin och reflekterat sina egna tankar om just den tonen. Det finns alltid musik som människor är emot, som man inte kan stå ut med. Men därför bör man inte trackasera människorna och tvinga de till att lyssna på annat. Man bör respektera människors tankar och åsikter utan att man hör elaka komentarer på baksidan av huvudet.
Lev livet och rulla ut genom bryggan med en rullstol. Då fattar du vad jag pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0