One True Thing

Näsan rinner och ögonen tåras. Bollen i halsen börjar stickas och små snyftningar kan inte hjälpas. Jag pratar om filmen, One True Thing. Världens finaste film.
Den handlar om Kate Gulder (maryl streep) som är en cancer sjuk mamma. Hon bor i en förort utanför New York med hennes man George, tillsammans har de två barn. Ellen, dottern till Kate och George tvingas att flytta hem igen från NY för att hjälpa sin mor, tills hon blir frisk igen.
Den mörka hemligheten som gömmer sig i Kates kropps sprids fort till varenda cell i kroppen, och tillslut har hon inte möjligheten att leva ett normalt liv längre, utan tvingas att rulla runt med en rullstol i hennes vackra Laura Ashley inspirerande hus. Det är vinter, straxt efter nyår då jävulen besöker deras hus och tar ängeln med sig.
Filmen ger en ett annat perspektiv (eller åtminstonde mig) om cancer. Jag som alltid trodde att det var synd om de anhöriga som också blev drabbade av sjukdomen, utan nu förstår jag att det är värst för den som verkligen får cancer. Själv mår man inte bra, och har konstat smärta i varenda ben i kroppen, utan man sprider ett dystert mörker runt omkring en. Man får sina medmänniskor må dåligt.
-Im tired of everyone susching at me! No one let's me talk anymore! Your father won't let me talk, you alway say "no please mom don't say that". I wan't to talk, I wan't to talk before it is too late!
-okey, okey mom. What do you wanna talk about?
- I have already said everything! Exept that...I am sad. I am sad that I will not be there to plan your wedding with you, and to look at your first own house! I want to be there when you get a child... Just promise me that you always will take care of your father, because soon he will be the only one left!

Snart är det boken som gäller, efter jag har läst ut populär musik från vittula!
love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0