ta mig tillbaka

Tjuhej, det var nog första gången jag har gråtit på minst tvåhundra år! Och i en buss dessutom! Jag blir inte förvånad om tanten frågar sig varför en flicka sitter o snyftar på sätet bredvid henne.
Jag blir så otroligt stressad inför betygen. Jag har långt ifrån dåligt, inget G och två MVG nu som jag har fått reda på resten VG.
Men jag blir så besviken på mig själv, det känns verkligen som alla i min klass har fått MVG i allt! Och jagr är så så glad för deras skull, det är jag verkligen.
Men jag blir ledsen, eftersom i de ämnerna jag har fått MVG i tycker jag inte att jag har förtjänat MVG. Alla, verkligen alla fick MVG i de ämnen och det gör så att man känner sig mindre duktig!
Och i de ämnen jag verkligen har ansträngt mig i får jag bara VG+ "du är nästan där Valerie! Ett halvt steg ifrån!!!"
Åh vad jag älskar att få VG+. Det känns så otroligt underbart!
Och när Pellberg berättade att han(historia), Åsa(engelska) och Karin(samhälle) har pratat tillsammans, och kom överens att jag iallafall skulle få MVG i engelska slog verkligen omkull stenen på bottnen. Som om jag skulle få ett MVG för att jag inte skulle bli ledsen? "aha okej, men hon kan få ett MVG i engelska iallafall så att hon inte blir för ledsen!"
Ah, den satt ju perfekt också.

Iallafall Iallafall, jag som trodde jag hade glömt bort hur man gråter, så kom det tillslut i bussen. Och jag orkar verkligen inte lyssna mer på mina klasskompisar om i hur många ämnen de har fått MVG i. Jag hatar betyg och har alltid gjort det. Det är orättvist och betygsystemet suger balle.
Fast jag är ändå glad över deras skull, och de förtjänar vekligen ett MVG. Men jag tycker att... jag förtjänar också ett. I mer än hälften av de saker jag har gjort detta år, både prov och projekt och redovisningar har jag fått MVG.
men som sagt "du är nästan däär Valerie! Liiiite till!!"
håll käften.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, vad jag också hatar VG+, it really sucks man... det är svårt att inte jämföra sig med andra, men man får försöka så gott det går.

De flesta av de MVG:n som jag har fått hade lika gärna kunnat vara VG:n, för jag har legat och vägt mellan VG+ och MVG- i jättemånga ämnen. Så det är mycket tur inblandat.

Sen är det faktiskt så att enligt fakta så finns det många människor som har toppbetyg, men som inte alls har samma fina, ärliga och underbara personlighet som du. Jag vet att du tar vara på den, för betyg är verkligen inte allt.

<3

2009-06-11 @ 20:54:32
URL: http://honung.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0