Bravo Milord!

Stannar nog hemma från skolan imorgon, eller iaf på morgonen för jag kan ändå inte prata, så hes är jag. Jag har tydligen franska np talkunskap, och jag orkar verkligen inte! Jag får fan göra det nästa vecka! Om det går...
Måste till svenska, för har prov imorn och spela in nån fucking film på engelska där jag också måste prata... och sen har jag utvecklingssamtal. Ja, om nån undrar ;)
Ska måla lite med färg imorgon, tänkta måla lite franskt och lyssna på Edith Piaf ;P

Ett par underbara tips för er som älskar att måla med akravell, akryl, vattenfärgen etc:

  • Tänk inte för mycket. Utan låt bara tankarna och händerna susa.
  • Använd inte bara penseln utan även händerna och andra saker om så behövs.
  • Lyssna på musik, det lättar upp stämningen och man får bredare fantasi. 
  •  Lyssna på Janice Joplin, för hon säger underbara och trovärda saker (hon är fan min egna psykolog, för varje gång hon sjunger så börjar hon prata mitt i låten och berättar saker om livet och att det inte finns något imorgon.)
  • Ha stora fantasier om vad du skall rita, som tex om du har kommit in i nått Afrika (exempel) period, så måla något afrikanskt. Eller som jag, om du vill måla något typiskt franskt tänk på allt som har med Frankrike att göra.
  • Få inspiration av människorna omkring dig, observera deras miner och ansikten. Bli inte osäker på om de tror att man stirrar, man kommer ändå aldrig träffa dom igen!
  • Måla när du är arg eller har tråkigt! Då utvecklas oftast de bästa teckningarna.

Carolina Gynning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0