Nyckeln till ljuset


asså helvette, det var fan länge sen man läste en riktigt bra bok. Jag tänkte köpa Nektar men ingen bokbutik hade den, så jag tog denna istället. Och jag ångrar fanemig inte!
Jag älskar sådanna böcker med vacker beskrivning, poetisk och annorlunda.
Sådan bra beskrvning att man själv tror att man sitter bredvid brasan och hör hur det knastrar i elden. Läs denna bok! Även om jag bara har läst 60 sidor så rekomenderar jag den starkt!

" Du måste söka skönhet, sanning och mod. En ensam person klarar si inte. Två utan den tredje räcker inte till.
Leta inom dig, där ljuset besegrar skuggorna, liksom kärleken besegrar sorgen.
Silvertårar faller för den sång hon skapar, för den är sprungen ut själarna.
Titta bortom och emellan, se var skönheten blommar och gudinnan sjunger.
Där kan finnas fruktan, där kan finnas sorg, men ett sant hjärta övervinner båda delarna.
När du finner det du söker kommer kärleken att bryta förtrollningen, och hjärtat kommer att smida nyckeln och föra den ut i ljuset"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0