Fobier

Har alltid, alltid haft skumma fobier!
Ända sen jag var barn har jag haft fobier. Vissa har gått bort men andra inte. En skit stor fobi jag hade när ja va liten var att jag inte kunde ha på mig klänningar! Jag Tyckte att det var för flickigt och vågade inte ens prova en kjol. :O Jag sprang runt i min brors urvuxna kläder och trodde jag var en pojke typ. Idag så älskar jag klänningar, jag kommer ihåg hur förvånade alla blev en dag när jag tog på mig min kjol! Älskar att ha på mig strumpbyxor, går alltid runt i strumpbyxor när jag är hemma med min pyamas skjorta. Fett skönt!
Jag blev äcklad över att ta i smycken. (Vilket jag fortfarande inte har på mig än idag) Det ändå jag kan ha är typ armband med sten och trä, "naturliga" smycken. Inget silver eller guld. Jag känner mig för obekväm i sånt.
Sen har jag massa skumma fobier för olika ord som:
macka, fika, kaka, kladd, tår (asså jag blir äcklad över att skriva dessa ord!), fötter osv.
Den största fobien jag har idag är fötter och tår. Uäck! Hade skit svårt i sommras när alla gick runt barfota, vågade inte kolla ner. Jag gick runt med strumpor och Converse på stranden och alla undrade varför jag inte tog av mig.
Sen en till skumm fobi jag har än idag är nagellack. Och nagellack tycker jag verkligen är skit skit snyggt! Jag sätter det på mig hela tiden, men klarar inte av att gå runt en hel dag utan att ha en nagellack remover i väskan!
Så nu har jag bestämt mig att, jag ska ha på mig mörkblått nagellack! (bravo vallie) Jag ska inte ta bort det!! För jag vill verkligen verkligen ha det, fast de e alltid en liten tanke som tvingar mig att ta bort det
Ska försöka sluta lyssna på den rösten och köra på för fullt med mitt mörk blåa (natt himmel blåa, såå fint) nagellack! Jag har det bara på en hand för att vänja mig vid det!
Nu sjutton så ska ja fanemig bli av med mina äckliga fobier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0