bra filmer!

Det finns ett par riktiga bra tyska filmer. Speciellt de som handlar om Tysklands förflutna och historia. Så om ni vill se de bästa Andra världskrigsfilmer så se de tyska filmerna! De lyckas göra handlingen mer levanded istället för när amerikaner pratar engelska med tysk brytning, som inte ens låter som tyska (wtf e det liksom? :S) Det här är dom bästa tyska filmerna som ni borde se om ni inte redan har gjort det! Fotografin i alla dessa filmer är sjukt fin också! :)
no1 Die Fälscher:
no2 Der Untergang: (Bästa versionen av hur Hitler levde sina sita dagar!)
no3 Führerns Elit:  Denna såg jag och Kaki igår, den va så sjukt bra! Jätte sorglig och söt pojke!
no4 Good Bye Lenin!:  En sjukt bra DDR film som handlar om en mama som hamnar i koma när Berlin muren fälls -89. När hon vaknar får barnen låtsas som om allting är som vanligt, som om muren fortfarande fanns kvar och att de lever i förra DDR, så att maman inte ska få en sådan stor chock när hon vaknar! Jätte bra!
no5 Die Welle:  Jag har inte sett denna dock! Min mama berättade dock om den att det va en av de bästa filmerna hon har sett. Det handlar om hur en lärare gör ett experiment på sina elever om diktatur. Hur lätt det är att få diktatur. Experimentet flippar ur och hela skolan ser läraren som Ledare.

Kommentarer
Postat av: Malin

undergången är jättebra! Och good bye Lenin har jag planerat att se ett tag men det har intr blivit av haha :c

2010-08-22 @ 10:34:13
URL: http://ithkos.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0