interesting subject

Jag försöker verkligen komma in på min tematiska analys på median, men hamnar hela tiden i sidospår! Det slutar alltid med att jag sitter och läser massa konstiga saker på flashback forum och lär mig massa onödiga saker!
Det är lite kul, jag hamnade i en Münchausen's syndrome by proxy- disskussion. Där jag läste hur människor "fejkar" att de är psykiskt sjuka, då de tycker att det är as coolt att vara psykiska sjuk och tvingar sig själva bli ledsna för att tycka synd om sig själva. Att de hittar på sin egna onda cirkel och driver de själva till vansinne.
Namnet uppstod av den tyska baronen von Münchenhausen (Hieronimus Carl Friedrich Freiherr von Münchhausen). Som fejkade sin sjukdom, genom att verkligen lura sig själv att han var sjuk, men hade i baktankarna hela tiden att han var frisk. Han spydde blod, och berättade massa lögner om att han flög i luften på kanonkulor när han krigade med ryssarna mot turkarna 1750.
Det är lite kul, för ibland har jag märkt att människor runtomkring mig verkligen försöker må dåligt för att ha en orsak att tycka synd om sig själva. Jag tror att detta är en sak alla människor gör mer eller mindre, men vissa visar det bara mer! Jag vet att jag har fejkat att ha feber för att slippa skolan, fejkat att jag har stukat benet för att jag tyckte att det var coolt!
Åh detta är så intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0