How wonderful life is!

Jag sitter och lyssnar Annies Song om och om igen. Den är så fin och jag älskar texten så så mkt! Jag kom o tänka på att det har kommit såjälva många uteliggare till Sthlm (inte för att det inte fanns förut, men nu ser man fan uteliggare överallt!) Jag blir fett nervös när dom kommer till en i tbanan och skrammlar med deras muggar. Jag vill ge dom så mycket, men alla säger att man inte bör. Istället försöker jag alltid ge musikerna en slant. Dom som spelar bra och typ gör en glad när man går genom en lång tom tunnel!
Satt på café med Viks. Jag läste en sida naturkunskap för ja kunde inte koncentrera mig mwhaha. Vi flummade för mkt! Och han bjöd på en stor fin B+ouw+eran. namnamnam!
Jag är väldigt trött för jag sov inte så mycket i natt, min mamma ska alltid väcka mig så jävla tidigt... önskar jag bodde ensam och hade en egen lägenhet. Eller typ att jag hade en rumskamrat som är fett hippie och har massa coola rökelser och böcker om Indien och gudar (typ som Sophias lägenhet ha ha?). Jag har hängt massa fina dukar på min säng men lite olika mönster! Det ser fint ut, ser ut som typ... som om jag skulle bo i Egypten eller nått. Mwaha. Åh, det skulle vara kul o bo i Egypten. Eller i en liten lägenhet mitt i London, eller kanske ett stort ödeslott nånstans i en skog i Frankrike. Eller på en vingård i de sydliga delarna i Frankrike. Eller kanske en takvåning i Manhattan eller Brooklyn. Kanske en ataljé i Berlin men en konstnär rumkompis som målar 24/7. Eller ett litet hus av sten med en liten skorsten i England, i en mini by som hos Miss Marple. Kanske på en bondgård i Afrika, hos mina släktingar i Namibia? Eller i ett lyxigt hus i Californien med massa kända människor som grannar, eller kanske i ett mega hus i Chicago med typ 8 barn och en snäll man som i Ensam Hemma? Eller jag skulle inte banga på att bo i Paris nära Seine med utsikt över Eiffeltornet och Louvre. Eller eller i ett gammalt sjömanshus i Trouville som är typ 5 våningar högt men bara ett rum på varje våning, med utsikt över havet i Normandie?
Ah, så mycket drömmar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Val, det här inlägget fick mig att skriva en liten grej på min bloggi, så kolla där! Puss söti

2010-01-17 @ 21:35:16
URL: http://honung.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0