4-0

AUTSCH!!! mina öron har lock...mitt huvud är varmt... mitt ansikte ler! :D (har just firat tysklands vinst med 4-0, med Edinger Weissbier! Min tyska familj skriker av lycka!)
ÅH så underbart det har varit i kina! Jag har ALDRIG varit med om något så varmt och fuktigt som där... 37 grader, ingen vind, ingen sol, varmt regn. Jag höll på o dö. Jag som hatar värme höll seriöst på att dö! Men jag lyckades klara mig igenom 8 svettiga dagar med mycket mycket shopping.
Detta bla köpte jag:
- Sex and the city boxen! WHUH!!
- En jätte fin indisk tunn halsduk!
- En jätte fin afrikansk tjock halsduk!
- En traditionell afrikansk halsprydnad som jag dock kommer hänga upp på väggen!
- En kinesisk siden morgonrock i mörkblå... :)
- presenter!!! ;)
- 3 pirat filmer, Nine, Alice in wonderland, Christmas carrol.
- ett par svarta strumpbyxor.
- massa goda tuggumin höhö! (dom kostade 3 kr/paket STÖRT billigt!)
- Lite nya hudvårdsprodukter som ansiktskräm, rengörande osv.
- Ett par hörlurar.
- En hennatatuering på min hand! ;P

Jag köpte typ fler afrikanska saker än kinesiska saker... sanning är att när jag gick in i den afrikanska pavaljongen i Shanghai kunde jag inte hålla mig för att köpa alla fina saker!
Varje dag kom minst 6 kineser fram till mig och frågade om jag kunde vara med på deras foton. När jag gick på kinesiska muren, då jag hade dygnat och svettades som en gris och försökte gömma mig bakom min stråhatt så kom en gammal kinesisk dam fram till mig o sa: beautiful, beautiful!
Det värmde mig lite! :)
Kineserna är så otroligt snälla och jag som brukar le åt typ varenda människa här i Sverige som går förbi mig men som aldrig brukar svara mitt leende för de tror ja e knäpp. Men i kina va det DE som gav mig leenden och jag svarade så gärna, så gärna tillbaka de!
Bilder kommer. Men just nu är jag så jävla trött så jag tror ja dör. Har snart dygnat en gång till, och mina kinder är knall röda av starkölen! Ska ringa några samtal, sen lägger jag mig och somnar framför satc! :) whuhu! imorn blire krogen för min del! FÖRSTA GÅNGEN LAGLIGT! awsomeeee!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaa, visst är de?



Haha, men afrikanska saker är finare ju! De typiska kinesiska grejorna är ju lite mainstream och tråkiga....tycker jag hahaha.



2010-07-03 @ 20:52:53
URL: http://ithkos.webblogg.se/
Postat av: Sophia

VISA BILDEEEEEEEEEER <3 FAN VAD KUL! <3

2010-07-03 @ 23:12:45
URL: http://mjaof.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0