what about us?

Nej fan, vilken lust jag fick o skriva helt plötsligt! Det går som i vågor. Ibland orkar jag inte ens tänka på bloggen, ibland måste jag skriva inlägg efter inlägg!
Men nu kommer jag inte igåg vad jag skulle skriva... fan. Ska möta kulturama människor snart, supa på skinnis och längta till skolavslutningen (för min del) imorn. Ska bli asnice.
Taggar med elton john och typ... önskar jag levde på 70 talet! Mhmmmmmmmmmmmhmmmmmmmmmmmm vad ska man säga? Förutom att jag har skapat en NY blogg :O Men den e lösis, för ja måste typ. Skriva så bara jag ser det. Sen så skriver jag på engelska. Skönast o skriva, plus ingen rättar det! :D


Jag kom nu på att varje gång människor frågar mig varifrån jag kommer (ibland dyker min accent upp när jag ska uttala vissa saker) så får människor 2 reaktioner precis efter varandra. Jag ser det i deras blickar. Ibland är det kul, ibland är det mindre.
När jag säger varifrån jag kommer får människor väldigt snabbt, väldigt stora fördomar. Historien om vad min familj på båda mina föräldrars historia är väldigt stor och hemsk. Min familj har gått igenom krig, fattigdom, koncentrationsläger, mord, hat. Samtidigt som andra av mina släktingar har gått igenom boende i ruiner, bomber, flykt osv. Jag känner mig så bortskämd när jag hör alla dessa berättelser. Från det landet jag kommer ifrån blir människor alltid tvugna att leva med fördommarna. I filmer anses vi vara de elaka, "the bad guys."
Varje gång människor frågar varifrån jag kommer svarar jag: tyskland.
deras svar är: aahh Hitler?
mitt svar: nej, snarare motsatsen.
dom: oj... heh jag är ledsen.
Hemma så gömmer man historian, här är det första man tänker på när man hör Tyskland. Nazi Germany. Fel på så många sätt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

VALLIE:) Jag har varit sjuk sen i måndags... feber, huvudvärk, halsont och allt man kan ha typ. Men som tur är så håller jag på att bli frisk. Jaaa, vi MÅSTE ses i sommar! :D Åker ju till Serbien om 8 dagar, helt galet!! Men ska bli skitkul:) När åker du till Kina?

2010-06-11 @ 17:46:59
URL: http://honung.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0