No, i know

Jag blev lite galen idag. Jag drog till min älsklings butik i Gamla Stan, där de säljer massa fina Afrikanska väskor, konst, halsband osv. Afrikanskt thé, afrikansk mat, osv.
Butiken ska flytta så jag passade på att shoppa loss, 50%rea. Det slutade med att jag tillbringade en timme där och pratade med kvinnan som ägde butiken. Hon gav mig en liten rundvandring om från vilka olika delar konsten kom ifrån. Jag blev förvånad, för jag tycker hela tiden svenska människor är blyga och vågar inte prata med människor de inte känner. I Tyskland när jag besöker min släkt så vet tex bagaren ens namn när man kommer in i butiken, eller man sitter och dricker thé med kvinnan som äger klädbutiken. Så jag blev asförvånad när kvinnan som ägde butiken i Gamla Stan, svarade på mina tusen frågor om varifrån allt kom och om hon hade det och det och det och det. 
Iaf iaf. jag köpte fem stycken tygremsor som man kan ha i håret eller som ett litet fint bälte. De fem tygarna (nedifrån-upp, vänster sida). Sedan köpte jag för ett tag sedan även min fina idrottspåse (högst upp i det högra hörnet). De två dukarna i corallrött och mörk blå/lila (högst upp på vänster sida) köpte jag i en annan butik i Gamla stan. Man kan inte gå in där utan att få huvudvärk för att doften är så jävla stark där! Men dom är fina :) Sedan köpte jag även min fina plånbok idag, (höger sida, ligger på siden duken). Den kostade 90 kr, men var nersatt till 30. katsching! Åhhhhhhh allt är så fint :) 
Kjolen jag har på mig i den översta bilden är från Australien :D hoho, min plastbror Oscar gav mig den när han kom till Sverige från Australien.  


Kommentarer
Postat av: en som undrar

måste säga att jag gillar verkligen din blogg!

den där affären låter hur mysig som helst, får man fråga vart den ligger och vad den heter?

förresten, du tar helt underbara bilder! hoppas du länkar till (om du ska starta en) hemsida med dina bilder någongång!! :D

2010-12-08 @ 11:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0