travel across the world

Okej.
Alla som känner mig, vet att jag inte är så jätte jätte intresserad i mode. Jag är intresserad av hur modet hat utvecklats under alla år, tex jag har lätt att känna igen vilket årtionde kläder är. Men jag intresserar mig inte så mycket för modet idag, eftersom oftast tycker jag inte att det är speciellt snyggt eller att det inte passar mig. Sen jag var mini så har jag dock alltid inspirerats av olika kulturers mönster. Ex. afrikanska mönster... jag skulle kunna dö för att vara i en butik där man kunde köpa billiga afrikanska tyger med fint potatistryck. Eller japanska kimono mönster, eller indiska mönster med fina färger och fina djur på. Jag satt och kollade på en tysk tv show grej kallad för "fashion make over" eller något liknande, där en brud skulle göra om en annan bruds stil. Och tillslut så skulle då få göra en makeover där de skulle likna sin största idol. En bruds största idol va tex Beyonce, så de skulle köpa liknande kläder, sminka sig liknande, samma frilla osv osv. Tillslut skulle de göra en photoshoot på flickan. Fast grejen är att, på det programmet så nämnde de en designer kallad för Dries Van Noten. Och jag måste säga att jag tappade andan, inte lite. Asså hennes kläder......O.o! WOOOW! så nu är jag tvungen att leka fashionbloggare och ladda upp massa catwalk bilder som jag egentligen hatar att se. Men ni MÅSTE se detta!! MÅSTE MÅSTE MÅSTE! För åååhhh jag skulle så gärna vilja ha de.... :)
PS. Nu tänker alla vafan dom här va ju inte så värst snygga. Det finns mkt snyggare, tare piano! MEN JAG KAN INTE! DE ÄR SÅ STÖRT SNYGGA!


Mina favoriter är.. alla! Men de finast finast finaste är... bild (från vänster till höger) 3, 5, 8, 11, 12) åh. <3.
Btw. klicka på bilderna så blir de större :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0