förföriskt

Jag gick i min drömvärld. Jag verkligen gick i min drömvärld!
Efter vännens orkester tog jag en liten promenad hem. Ingen lång väg. Gick på Stockholms kanske finaste gata. Där det står villor mitt i stan. Östermalmsgatan, vid lärkstaden. Just around the corner.
Jag gick genom Sturepark och var tvungen att sätta mig ner. Jag kunde inte gå ett till steg, ja lovar, jag skulle ha fallit omkull. Allt var så jävla vackert. Gräset har precis blivit grönt, och blommorna stod uppradade i vackra mönster. Ni skulle ha sett färgerna, blått, vitt, lila, viol, blommor, växter, träd, japansk körsbärsträd, där alla rosa blad dansade ner till marken. Hela jorden var rosa, och jag satte mig mitt i blombadet.
Jag plockade tills mina händer blev fulla, och nu ligger de o kokar i en skål med vatten. Rosenvatten fast japansk-körsbärsträd-blomvatten!
Luktar förföriskt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0