tralal

ÅÅH ja älskar tjecker!! Igår gick jag in i en tjeckisk butik i gamla stan och såg på hur de två kassörskor stod och skrek på varandra! Tyvärr förstod jag inte vad de sa, så jag stod bara och fnittrade när jag skulle betala!! Älskar att människor runt om i Europa är så oblyga och kan stå och skrika på varandra, och sedan skratta åt det efter! (förlåt alla svenskar) men bröööl! Här så är det så sjukt stelt, ingen säger ett ord, och människor springer in i varandra utan att ens be om ursäkt! Jag längtar tills jag flyttar härifrån!
Jag längtar tills mindre än tre veckor för då åker jag hem till Tyskland igen (<3<3<3) och äta så mycket skinka, och salami, och metwurst, och bratwurst, och rügenwalder wurst, och kinder schokolade, och haribo, och maultaschen och allt allt gott <3 igen!!! Det är nämligen så att varje jul firar min stora, feta, alkoholiserade tyska släkt julafton och nyår på Rügen! Min mamas faster äger ett mega stort fint slott där, som vi alla bor i, och alla vuxna super sig sjukt fulla och dansar och spelar munspel och leker charader, medans barnen springer runt i huset och leker kurragömma!

picture taken by : me (valerie)
of: my father

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0