filosofi

Jag känner mig fett... tankefull! Jag tänker på nya saker 24/7! Saker man kan göra... saker man kan uppfinna... saker man kan ljuga om... saker som jag ser.
På senaste tiden brukar jag sitta och iakta människor. Sitter och fnittrar lite då och då, eftersom människor gör verkligen dom konstigaste sakerna. Dom är så roliga! Deras miner när dom råkar snubbla till på gatan. Deras generade ansiktsuttryck när de gör något pinsamt! Haha!

Blöh, jag är besviken över att mina släktingar från tyskland inte kommer till sverige o hälsar på moi :( Jag som va så pepp! Och ville ta med min kusin till skolan och prata tyska 24/7 och bara leva i vår egna bubbla! Men nu så får jag sitta o prata med mami istället och våra samtalsämnen börjar bli lite väl konstiga och jag irriterar mig hela tiden på ett konstigt ljud hon gör när hon pratar!
Men jaja, om tre veckor åker jag hem igen. Eller... jag åker iaf till Bonn (vet inte om jag ska kalla det för mitt hem). Men Tyskland... kommer alltid vara mitt hem. På ett sätt. Stockholm också! Men Tyskland är alltid mitt andra hem. Älskar allt med Tyskland. Där äter man den godaste maten. Bästa godiset. Billigaste sakerna. Fulaste klädbutiker. Skönaste människor! Åh! Alla ni som aldirg varit i Tyskland. ÅK dit!
(OK nu låter jag jätte jätte jätte nationalistisk, och det är inte så bra och skryta om att man kommer från Tyskland för då kommer alla tro att jag avgudar nazismen och Hitler. Hitler va ifs österrikare. Men Tyskland är ett coolt land ändå!)
En sak jag stör mig mycket på! Att i amerikanska actionfilmer så ska Tyskland alltid vara The Bad Guys! Alltid ryssarna eller tyskarna!
Varje gång vissa människor frågar mig varifrån jag kommer och jag svarar Tyskland, så säger dom: aaah sieg heil!
Visst, jag har lust att slå dom, men jag vet att människor kan vara så korkade och itne förstå vad som egentligen hände under WW2 och tror att man får skämta om det förflutna bara si och så! Jag brukar svara: du vill inte veta vad som har hänt med min familj under andra världskriget. Du vill inte veta hur många som dog i Stalingrad, hur många som hamnade i koncentrationsläger pga motståndrörelse plus att min pap har judisk ursprung. Så tänk dig för nästa gång du skämtar om WW2, för du har ingen aning om vad den människas bakgrund består av!

Ahh... jag blir så filosofisk på kvällarna!! I love it! Jag har blivit lat och glömt bort lite att skriva i min filosof bok! Men men... jag ska försöka göra det nu!

bilder tagna av mig (valerie) med min coola analogiska systemkamera som jag älskar. och älskar. och älskar.

Kommentarer
Postat av: Sophia

intressant :P Och feett bra bilder!! :) Puss

2010-10-13 @ 15:29:17
URL: http://mjaof.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0