psykologiska perspektiven balblablda bajs

Varför kan det inte regna? :'( idag är det fet bakis dag full med läxor! Nu har jag iaf läst på fett mkt om psykologin och de fyra psykologiska perspektiven! Mina favoritperspektiv måste nog vara... Det psykodynamiska perspektivet! Freuds perspektiv där han berättar hur alla barn föds onda! Att vi alla styrs av agressioner och sex. Att vi har tvångstankar för att kunna hantera vår ångest!
"Enligt Freud var fobier väldigt symboliska och att det personen är rädd för symboliserar en djupare och omedveten rädsla."
Jag gillar hans försvarsmekanismer! Dom flesta stämmer in på de flesta jag känner!
Sen så gillar jag även Det kognitiva perspektivet! Att tanken styrs av känslan! Det ända sättet att ändra känslan är att ändra tanken! Typ om man känner att man är överviktig och har ätstörningstankar, så ska man ändra sitt sätt att tänka, för då ändras känslan och såsmåningom handlingen!

nej nu orkar jag inte mer psykologi! Har suttit sen 11 imorse till halv 2! Så nu ska jag nog gå en liten promenad... till odenplan! Eller karlaplan? Jag vill kolla lite i fältöversten! Ska jag ta cykel eller gå? Det är skönare att gå, men jag vet inte om jag orkar hehe.
Jag går!

Jag saknar den här människan lite väl mycket! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0